tirsdag 5. januar 2010

Ny butikk i Brumunddal by:)

Kjørte ned nygata her en dag og da oppdaget jeg at det er blitt åpnet en ny butikk der:) Idag var jeg innom for å kikke og hun hadde mye fint der. Hadde allerede holdt åpent en måneds tid, noe ikke jeg har fått med meg.
Det er litt forskjellig, strikk og interiør. En del greengate, noe fra bloomingville og litt sink ++ :) Kommer inn mer sink utover også, så jeg tar nok turen dit igjen kjenner jeg på meg.;) Håper dette er en butikk som klarer seg og utvikler seg. Butikken heter morgrethe og har en blogg:

Hun skal holde strikkekurs og det blir kansje heklekurs også, så da får jeg kansje mulighet til å lære meg å hekle også:)

4 kommentarer:

Guttemamma sa...

Tusen takk for koselig hilsen,ble gald for at du vil følge meg!! Jeg gjør det samme,alltid koselig med nye bekjentskaper!! Så nydelig headerbilde du har og for en utsikt!!
Ha en fin dag
klem fra Anette

Kristoffa sa...

Denne nye butikken er et veldig positivt tilskudd i Brumunddal. Hun selger jo så fine ting og så har hun garn som jeg tidligere har måttet reise til Hamar for å kjøpe. Får lyst til å lage så mye jeg når jeg er innom der.....:)

Jeanette sa...

Hei og takk for kommentar. Ja differend design har mye fint. Jeg har ikke sett eller hørt om leveranser til norge eller norske nettbutikker. Men kanskje svenske nettbutikker har, her har jeg ikke vært inne og sett. Butikken jeg handlet hos tror jeg het BOOM. Den befant seg på Birsta i Sundsvalli sverige. Man kan sikkert gå inn på:www.differentdesign.se og evt. sende dem en mail å spørre.
Del gjerne med meg hva du finner ut:)
Klem J.

Jeanette sa...

Det blir spennende og høre hva svaret blir! Med tanke på oppussing av møbler kommer det jo litt ann på hvilket resultat,stil og uttrykk du er ute etter. Jeg for min del er glad i både det chabby og det mer rene hvite romantiske. Så hjemme hos meg er det litt blanding. Skal du male dem "shappy chic" kan møblene vaskes, pusses og grunnes, males over med f.eks litt grått eller brunt for deretter å ha et par strøk med hvitt over, da pusses det i kantene slik at fargen under kommer frem i hjørner etc. (Det kan også lakkeres etterpå om ønskelig) Om du vil ha et "renere" uttrykk brukes samme fremgangsmåte bare at "underfargen" droppes.
Jeg bruker kun eggehvit oljemaling når jeg maler mine møbler. Synes dette er en veldig fin og nøytral farge. På alle vegger har jeg fargen Bomull om du ønsker å vite det:)
Klem J.