torsdag 22. oktober 2009

Svineinfluensa.....

Syns det er så mye styr og skriverier om svineinfluensa at det er litt for mye av det gode...
Skjønner at det KAN være alvorlig og at noen har dødd av det, men slik er det jo med den vanlige influensaen også....
De to siste ukene nå har jeg vært en del syk, for så å være noenlunde bra innimellom. Kansje det er svine influensa jeg har hatt/har...?? Men tror at for de fleste av oss vil det bare være milde symptomer eller som en vanlig influensa der du blir utslått for en liten stund....  Hvorfor sånne skremmerier hvor at alle må ta vaksinen ellers dør vi. Kansje litt å ta i, men føles som om det er det de mener.
Jeg er ikke for å ta vaksiner for alt mulig. Og når de går ut å anbefaler det bør de iallefall vite alt om vaksinen, men det er IKKE tilfelle....
For ettersom jeg har fått med meg kan du ikke ta vaksinen om du ikke tåler egg, og det ble da spurt om hva skjer hvis den da alikevel blir tatt( denne personen er i risikogruppen og har astma og allergier). Men det kunne de ikke svare på for det visste ingen. Derfor denne personen ville vite dette var om det kansje var mer risiko for henne å ikke ta vaksinen enn om hun tok den selv med eggeallergi.... Men da må hun ta en sjans uansett hva hun gjør istede for å få svar av fagkyndige...

Og noen sier at svineinfluensaen er blitt hauset opp slik at de får solgt mer vaksiner. Så ikke godt å vite hva en skal tro. Men jeg er ikke hysterisk, og velger å ikke vaksinere meg og mine barn foreløpig....

Ingen kommentarer: