tirsdag 13. juli 2010

ferietid:)

Nå har vi hatt noen dager som vi bare har kost oss, jeg og gutta mine:)
Vi har vært på Snilsberg, en gård i nærområdet med mange forskjellige dyr, natursti og leker. Her er det også forestillinger gjennom sommeren med gråtass, teskjekjerringa og pippi langstrømpe. Gutta skal se gråtass showet neste helg, noe de gleder seg kjempemasse til. Og det ble en liten prøverunde med gråtass nå når vi var der da de starta opp gråtass og vi fikk være med og sitte bak i hengeren rundt på gården:)
Vi har vært og sett på dyra før også, men gutta går aldri lei av dem;)

Ellers har vi vært noen dager på hytta til foreldra mine som ligger på Sjusjøen, gutta er der enda forresten, jeg er bare hjemme igjen en liten tur for å ordne noe badetøy. For idag reiser vi til Lillehammer, eller rettere sagt Fåberg for å bade:) De har et fint lite badeland der:)
Litt av utsikten fra hytta, Sjusjøvannet som det bare er en liten gåtur ned til:)
På lørdag gikk vi for å kjenne på vannet, litt kaldt for min del, men gutta de løp uti og eldstemann var uti med hele seg og syntes det var kjempeherlig.
Om vinteren går det skiløyper rundt vannet og alle steder, og nå på sommeren går det sti rundt hele, og i myrene har de laget plankevei slik at vi kan gå eller sykle hele veien:) Kjempefin tur for store og små.
Vi var hele 10 stykker som på rekke og rad la i vei rundt vannet, og vi tok noen pauser her og der.
Og stopp ble det også ved elva, kjempemorsomt å kaste stein:)

Det har nok en gang blitt lite blogging fra min side, men gleder meg så mye til den nye sofaen vår kommer og jeg får ferdig kista for da kommer det garantert noen bilder. Det har også vært lite shopping på meg idetsiste ettersom jeg har kost meg med gutta mine og funnet på ting med dem i stedet.:)

Ønsker dere alle en fortsatt god sommer og vi blogges;)

2 kommentarer:

villanyfiken.se sa...

Ser underbart ut! och shopping i all ära, men familjen är ju det bästa (även om man ibland behöver få frossa i diverse butiker) Kos er!

Tove `blogg verden sa...

ser ut som en utrulig koselig plass : ) Heldig som har noe slikt i nærheten da!! Gøy for ungene med mange forskjellige dyr!!
Kos dere masse!
Klem Tove