lørdag 31. oktober 2009

Høstmesse og kranslaging:)

Idag dro jeg på høstmesse i Vikingskipet, og det var kjempemasse folk der. Kom litt etter åpningstida og det var lang kø for å komme inn. Men jeg kom nå inn etterhvert og gikk rundt å kikka for det meste, var en tallerkenhylle og en gammel seng der som jeg fikk så lyst på. Men det var desverre litt for dyrt for lommeboken min akkurat nå... :/ Var masse fint der, og en del mindre fint også. Jeg kjøpte meg en ting som jeg bare ga noen tiere for og det var et fint fat:)
Da jeg kom hjem tok jeg med meg gutta en tur uti skogen for å finne grankvister til kransen jeg skulle lage.
De var flinke og fant mange kvister til meg:)
Vi gikk litt oppover mot bjørge berget.
Da vi kom hjem begynte jeg på hjertekransen, og jeg bandt først et hjerte av noen andre kvister for å få det stivt og litt lettere å forme grankvistene. Har ikke drevet med kranslaging av noe slag før så dette var et prøveprosjekt;)
Er såvidt en ser hjerteformen på det, men ble sånn noenlunde fornøyd:) Begynte å bli så kald på hendene at jeg anså meg som ferdig. Og jeg syns det ble enda finere med velkommen-skiltet på, og kansje kommer det på noen røde bånd når det nærmer seg jul;)

Ingen kommentarer: