fredag 9. oktober 2009

Casa-møte:)

Igår hadde jeg Casa-møte,
og jeg kjøpte meg bl.a vegglyseholderen på det øverste bilde og
et nissepar som du ser på det nederste bildet. :)
Ble et par ting til også, var så heldig at jeg fikk en del i vertinnegave:)
Gøy med møte.
Det var åtte snupper som kom og vi hadde det veldig koselig, håper alle syns det. ;)
Serverte Eplesmuldre pai med is.
Oppskrift: 5-6 epler
3-4 ss vann
En god dæsj kanel
2 ts brunt sukker
100 g smør
80 g brunt sukker
100g hvetemel

Skrell eplene og skjær i båter. Ha de i en kjele sammen med vann, kanel og 2 ts brunt sukker. Varm massen og la vannet koke inn i eplene. Skal bli en grøtete konsistens.
Så blander du sammen romtemperert smør sammen med brunt sukker og hvetemelet. Bruk hendene og bland det i hverandre, deigene skal bli litt klumpete.
Legg epleblandingen i en smurt form, hell over deigen og stek på 180 grader i ca 30 minutter.

Idag skal jeg trene litt igjen, håper det ikke gjør så vondt nå. Hatt noen dager denne uka med veldig vondt bekken. Men igår var det litt bedre igjen, så da prøver jeg igjen. ;) Også må jeg ordne litt til helga, i ettermiddag reiser vi på hyttetur på Bjønnåsen.
Da må det pakkes mat og varme klær. Blir full hytte, så regner med vi får det kjempekoselig:)
Gleder meg, god helg:)

2 kommentarer:

Kristoffa sa...

Mmmmm... eplesmuldrepai hørtes utrolig godt ut! Kanskje jeg skulle prøve meg på det jeg også...:)

Dette var en koselig blogg med mange fine bilder av de fine guttene dine.

Ha en fin dag, Hanne!

Rita Engh

Hannepålandet sa...

Takk for koselig skriving:) Ja den er veldig god, og lett å lage.;)

Vært inne og kikket på bloggen din Rita, og den var bare så utrolig fin. Du er sååå flink og kreativ.